Fenomenul se numește supravirare. În cazul supravirării anvelopele punții spate pierd aderența iar autovehiculul începe să se rotească în jurul axei verticale. Apariția supravirării apare cel mai des atunci când condcătorul frânează puternic în timpul virajului. Prin frânare, centrul de greutate al autovehiculul se deplasează către puntea din față, puntea spate se descarcă, iar roțile din spate pierd din aderență și derapează. Pentru a evita apariția supravirării, viteza de deplasare în timpul unui viraj trebuie să fie cât mai mică iar frânările bruște și intense să fie evitate.
Se poate aplica o măsură de corecție a supravirării, numită contravirare. Aceasta se realizează prin bracarea în sens invers (în cazul nostru spre dreapta) a roților directoare. În acest mod se stopează rotirea autovechiculului în jurul axei verticale, deraparea punții spate fiind controlată. Prin urmare, în situația în care vehiculul derapează cu spatele către dreapta, se recomandă eliberarea pedalei de accelerație (accelerarea agravează situația de derapare) și rotirea ușoară a volanului spre dreapta.
Platforma scoaladrpciv.ro utilizează cookie-uri cu scopul de a vă oferi o experiență de utilizare îmbunătățită și pentru a adapta funcționalitățile la preferințele dvs.
Comentarii: 0
Aceasta intrebare are 0 comentarii. Pentru a le vedea este nevoie sa te autentifici sau sa te inregistrezi