Martorul de la bord semnalizează funcționarea defectuasă a generatorului de curent, caz în care acesta nu mai produce curent. Generaturul de corect se mai numește și Alternator.
Alternatorul produce curent datorită unei mișcări de rotație care îi este transmisă de la motor prin intermediul unei curele. La modelele mai vechi de motoare această curea antrenează, pe lângă alternator, pompa de apă și ventilatorul de răcire al radiatorului. În cazul în care această curea se slabește sau se rupre, toate cele trei nu mai primesc miscare de rotație de la motor.
Autovehiculele de generație nouă nu mai au pompa de apă, ventilatorul și alternatorul angrenate de aceeași curea. Pompa de apă poate fi acționată separat, prin intermediul unei curele dințate sau a unui lanț. Ventilatorul poate fi electric sau cu vasco-cuplu, iar alternatorul este pus pe o curea separată, iar dacă alternatorul nu mai funcționează, cel mai probabil, defecțiunea vine de la această curea.
Platforma scoaladrpciv.ro utilizează cookie-uri cu scopul de a vă oferi o experiență de utilizare îmbunătățită și pentru a adapta funcționalitățile la preferințele dvs.
Comentarii: 0
Aceasta intrebare are 0 comentarii. Pentru a le vedea este nevoie sa te autentifici sau sa te inregistrezi