Acum pe Google Play Descara de pe App Store

Perna de aer (AIRBAG-ul) asigură:

  • A - amortizarea rapidă a trepidaţiilor datorate denivelărilor existente pe drumul public;
  • B - protecţia suplimentară a persoanelor în cazul unui impact puternic al autovehiculului;
  • C - posibilitatea conducerii relaxate, cu capul sprijinit de aceasta.
  • Care dintre variantele de mai jos reprezintă calităţi ale unui ulei de motor?

  • A - culoarea;
  • B - vâscozitatea;
  • C - punctul de congelare.
  • Uzura pneurilor creşte foarte mult:

  • A - la demarări şi frânări intense, consecinţe ale unui stil agresiv de conducere;
  • B - atunci când se conduce preventiv-defensiv;
  • C - la circulaţia pe timp nefavorabil.
  • Utilizarea frânei de serviciu este semnalizată cu:

  • A - luminile de culoare portocalie;
  • B - luminile de avarie din față și din spate;
  • C - luminile roșii din spate.
  • Ce deprindere greşită a conducătorului auto determină frecvent defectarea ambreiajului?

  • A - coborârea pantelor cu motorul oprit sau aducerea schimbătorului de viteze în punctul mort;
  • B - rularea cu jocuri mari la pedala de ambreiaj sau la mecanismul de direcţie;
  • C - aşteptarea la semafor având pedala de ambreiaj apăsată.
  • Ce factor influenţează cel mai mult durata de serviciu a pneurilor?

  • A - presiunea;
  • B - temperatura mediului ambiant;
  • C - starea tehnică a frânei.
  • Neeliberarea completă a frânei de staţionare determină:

  • A - zgomote în zona manetei frânei de mână;
  • B - un consum suplimentar de carburant;
  • C - încălzirea excesivă a butucilor roţilor din spate.
  • Cea mai frecventă defecţiune a instalaţiei de răcire a motorului este:

  • A - slăbirea sau ruperea curelei de antrenare a ventilatorului şi a pompei de apă;
  • B - înfundarea prizei de aer care alimentează ventilatorul;
  • C - patinarea ambreiajului.
  • Prezenţa calaminei pe suprafaţa bujiilor şi fumul albăstrui al eşapamentului indică:

  • A - mecanismul motor (grup piston-cilindru) este uzat;
  • B - rularea frecventă cu o viteză inferioară limitei legale;
  • C - folosirea unor bujii necorespunzătoare.
  • La folosirea pe termen lung a soluţiilor antigel, trebuie aplicate următoarele reguli:

  • A - se va urmări întotdeauna nivelul optim al lichidului din vasul de expansiune;
  • B - după cel mult 3 ani soluţia antigel va fi complet înlocuită, chiar dacă densitatea acesteia corespunde cerinţelor;
  • C - se va urmări culoarea lichidului din vasul de expansiune.
  • Cum puteţi folosi în condiţii optime capacitatea de frânare a motorului, atunci când coborâţi o pantă lungă şi înclinată?

  • A - schimbaţi într-o treaptă superioară;
  • B - schimbaţi la timp într-o treaptă inferioară;
  • C - după schimbarea vitezei, aduceţi imediat maneta în „punctul mort“.
  • Temperatura lichidului de răcire care asigură performanţa maximă şi uzura minimă a motorului este cuprinsă în intervalul:

  • A - 100-120 grade C;
  • B - 60-70 grade C;
  • C - 90-95 grade C.
  • La apariţia defecţiunilor tehnice ale mecanismului de direcţie se procedează astfel:

  • A - se apelează la cunoştinţe care au mai întâlnit astfel de situaţii;
  • B - se continuă deplasarea, întrucât defecţiunea se datorează stării drumului public;
  • C - se apelează numai la atelierele specializate, care au personal calificat.
  • Uzura prematură a pneurilor din faţă se datorează, în primul rând:

  • A - dereglării geometriei direcţiei;
  • B - circulaţiei frecvente cu viteză redusă;
  • C - fenomenul este specific autovehiculelor care au tracţiunea pe puntea din spate.
  • Când este indicat să verificați presiunea din anvelope?

  • A - întotdeauna la 300 km;
  • B - de regulă, înainte de a porni la drum;
  • C - numai pe timp de iarnă, când anvelopele sunt reci.
  • Cum trebuie să aveți reglat sistemul de lumini pentru circulația pe timp de noapte?

  • A - astfel încât să vedeți și să fiți văzut, fără a-i stânjeni pe ceilalți participanți la trafic;
  • B - să vedeți cât mai bine în față, indiferent dacă sunt deranjați ceilalți participanți la trafic cu care vă întersectați;
  • C - să asigurați, cel puțin, funcționarea farului din partea dreaptă.
  • Dacă efortul depus pentru acţionarea volanului este mai mare decât în mod obişnuit, trebuie să verificăm, în primul rând:

  • A - starea de prindere a volanului pe axul său;
  • B - presiunea în pneurile punţii din spate;
  • C - presiunea în pneurile punţii din faţă.
  • Circulaţia frecventă cu termostatul defect şi, implicit, cu o temperatură a lichidului de răcire sub 60 grade C conduce la:

  • A - creşterea consumului de combustibil;
  • B - imposibilitatea încălzirii habitaclului;
  • C - blocarea pompei de apă.
  • Care este rolul uleiului pentru motor?

  • A - asigură demontarea mai uşoară a pieselor motorului;
  • B - reduce uzura motorului, prin crearea unui film rezistent de lubrifiant între suprafeţele pieselor aflate în mişcare;
  • C - protejează motorul faţă de pătrunderea amestecului carburant în baia de ulei.
  • Schimbarea uleiului şi a elementului filtrant se face:

  • A - conform periodicităţii stabilite de constructor;
  • B - din 5 în 5 ani;
  • C - din 3 în 3 ani.
  • Criteriul de alegere a benzinei pentru motoarele cu aprindere prin scânteie îl constituie:

  • A - culoarea şi consistenţa;
  • B - cifra octanică (CO);
  • C - cifra cetanică (CC).
  • Aprinderea luminii „martor“ de la bord, care semnalizează funcţionarea generatorului de curent, poate indica:

  • A - griparea rotorului pompei de apă;
  • B - ruperea curelei de antrenare a pompei de apă, a ventilatorului şi a alternatorului;
  • C - scurgeri de electrolit din acumulatori.
  • Ce vă indică, de regulă, faptul că bateria de acumulatori este descărcată?

  • A - la aprinderea farurilor, intensitatea luminoasă a acestora scade progresiv;
  • B - acţionând claxonul, acesta emite un sunet slab, întrerupt;
  • C - demontând bateria, constatăm că aceasta este mai uşoară decât de obicei.
  • Când măsuraţi presiunea din pneuri?

  • A - înaintea plecării în cursă, când pneurile sunt reci;
  • B - după parcurgerea a cel puţin 400-500 km, când pneurile sunt calde;
  • C - doar atunci când observăm că autovehiculul este înclinat într-o parte.
  • Care sunt factorii care fac ca motorul Diesel al unui autoturism să emită fum excesiv?

  • A - lipsa combustibilului;
  • B - buşonul rezervorului închis la maximum;
  • C - defecţiuni la instalaţia de injecţie.
  • Pentru întreţinerea sistemului de ungere, trebuie să efectuaţi:

  • A - verificarea şi completarea nivelului uleiului din baie;
  • B - înlocuirea uleiului după expirarea termenului de utilizare;
  • C - desfundarea orificiilor de aerisire ale radiatorului.
  • Care sunt criteriile de apreciere a eficacităţii frânelor?

  • A - spaţiul de frânare;
  • B - forma pedalei;
  • C - mărimea urmei de frânare imprimată pe carosabil.
  • Cauzele ce pot determina creşterea nivelului de ulei în baia de ungere sunt:

  • A - circulaţia frecventă pe drumuri neasfaltate;
  • B - pătrunderea apei sau a combustibilului în baia de ulei;
  • C - defectarea pompei de ulei.
  • Termostatul aparţine instalaţiei de:

  • A - răcire;
  • B - ungere;
  • C - alimentare.
  • Ce măsuri de precauţie trebuie să luaţi la utilizarea soluţiei antigel?

  • A - nicio măsură, întrucât lichidul respectiv nu este nociv;
  • B - se va evita contactul cu aceasta, deoarece este toxică;
  • C - nu se va combina cu apa, deoarece degajă multă căldură.