Acum pe Google Play Descara de pe App Store

Instalaţia de pornire a motorului este alcătuită din:

  • A - demarorul, contactul de pornire cu cheie, conductoarele de legătură şi bateria de acumulatori;
  • B - mecanismul bielă-manivelă, carburatorul şi rezervorul de combustibil;
  • C - roţile motoare, punţile, ambreiajul şi racul fixat pe arborele motor.
  • Care este rolul bateriei de acumulatori?

  • A - transformă curentul de joasă tensiune în curent de înaltă tensiune;
  • B - alimentează consumatorii cu energie electrică în raport de necesităţi;
  • C - transformă energia chimică în energie mecanică.
  • Arborele cu came antrenează:

  • A - pompa de ulei;
  • B - ruptorul-distribuitor;
  • C - ventilatorul radiatorului.
  • Circuitul de înaltă tensiune din cadrul instalaţiei de aprindere prin scânteie cuprinde:

  • A - condensatorul, bobinajul rotorului demarorului şi releul electroventilatorului;
  • B - înfăşurarea secundară a bobinei de inducţie, distribuitorul, rotorul, fişele şi bujiile;
  • C - conductorii electrici marcaţi cu izolatori de culoare roşie şi siguranţele.
  • Fazele principale ale funcţionării motorului cu ardere internă sunt, în ordine, următoarele:

  • A - admisia, destinderea, arderea, compresia şi evacuarea;
  • B - compresia, evacuarea, arderea, destinderea şi admisia;
  • C - admisia, compresia, arderea, destinderea şi evacuarea.
  • Motorul Diesel funcționeazã optim la o temperaturã de:

  • A - 75 grade C;
  • B - 80-90 grade C;
  • C - 100-120 grade C.
  • Care dintre următoarele cauze provoacă manipularea greoaie a volanului, în situaţia în care acesta este acţionat rapid, la un sistem de direcţie cu servomecanism hidraulic?

  • A - pompa nu debitează ulei în cantitate suficientă;
  • B - existenţa unor jocuri prea strânse în angrenaj;
  • C - dereglarea geometriei direcţiei.
  • Care dintre cauzele de mai jos determină jocul mare la volan?

  • A - lubrifiantul articulaţiilor este prea vâscos;
  • B - jocul mare al fuzetei pe pivot;
  • C - lubrifiantul articulaţiilor este prea fluid.
  • Unde se formează amestecul carburant la motoarele cu aprindere prin compresie?

  • A - în galeria de admisie;
  • B - în cilindrii motorului;
  • C - în pompa de injecţie.
  • Surplusul de motorină de la injectoare este refulat:

  • A - în rezervor;
  • B - în pompa de injecţie;
  • C - în pompa de alimentare.
  • Pompa de înaltă presiune din componenţa sistemului de direcţie cu servomecanism hidraulic este antrenată de:

  • A - arborele cotit al motorului;
  • B - axul secundar al cutiei de viteze;
  • C - axa cu came.
  • Care dintre următoarele defecţiuni creează joc mare la volan?

  • A - pinionul nu are joc faţă de cremalieră;
  • B - uzura pronunţată a angrenajelor din caseta de direcţie;
  • C - uzura pronunţată a capetelor de bară.
  • Amestecul carburant foarte bogat provoacă rateuri în:

  • A - galeria de evacuare sau în toba de eşapament;
  • B - galeria de admisie;
  • C - carburator sau în pompa de benzină.
  • Ce cauze pot conduce la un consum exagerat de combustibil?

  • A - turaţia la ralanti prea mare;
  • B - temperatura mediului ambiant;
  • C - lipsa filtrului de benzină.
  • Care este avantajul pneurilor cu carcasă radială?

  • A - au dimensiuni şi greutăţi specifice mai mici decât cele cu carcasă diagonală;
  • B - durata de exploatare este mai mare cu 30-80% decât în cazul celor cu carcasă diagonală;
  • C - oferă posibilitatea exploatării eficiente pe timp de vară.
  • Care dintre următoarele defecţiuni produc vibraţii puternice în timpul deplasării automobilului?

  • A - uzura pinioanelor cutiei de viteze;
  • B - ruperea transmisiei longitudinale;
  • C - dezechilibrarea arborilor cardanici.
  • Zgomotul metalic ascuţit uniform, la accelerarea bruscă a motorului, se poate datora:

  • A - ruperii bolţului pistonului;
  • B - decalibrării clapetei de acceleraţie;
  • C - defecţiunilor la pompa de injecţie.
  • Intenţionaţi să remorcaţi un autoturism cu servodirecţie rămas în pană de motor. Ce trebuie să aveţi în vedere?

  • A - blocaţi direcţia;
  • B - manevrarea volanului autoturismului tractat solicită un efort fizic mai mare, de aceea veţi efectua tractarea cu atenţie;
  • C - nu aveţi voie să-l remorcaţi în această situaţie.
  • Ce se înţelege prin „valoarea termică“ a bujiei?

  • A - timpul în secunde, până când bujia ajunge la temperatura de autocurăţare a electrozilor;
  • B - capacitatea bujiei de a lucra mai bine la temperaturi înalte;
  • C - însuşirea bujiei de a conecta şi deconecta funcţionarea termostatului.
  • Încetinitorul (retarderul) de pe eşapament permite utilizarea motorului ca pe un compresor, întrerupând:

  • A - frânarea de securitate;
  • B - frânarea de serviciu;
  • C - injecţia de carburant, obturând şi ieşirea gazelor de eşapament.
  • Care dintre următoarele cauze determină scăderea presiunii uleiului?

  • A - îmbâcsirea sorbului pompei de ulei;
  • B - funcţionarea motorului la turaţii mici;
  • C - montarea incorectă a filtrului de ulei.
  • Care este rolul alternatorului de curent?

  • A - alimentează consumatorii electrici, când motorul este oprit;
  • B - asigură încărcarea bateriei de acumulatori şi alimentează cu energie electrică consumatorii;
  • C - alimentează cu energie electrică farurile.
  • Furca de debreiere acţionează pe:

  • A - discul de ambreiaj;
  • B - rulmentul de presiune;
  • C - placa de presiune.
  • Care dintre cauzele enumerate mai jos provoacă la viraj şocuri în volanul unui sistem de direcţie cu servomecanism hidraulic?

  • A - pătrunderea aerului în instalaţia hidraulică;
  • B - gresajul defectuos al articulaţiilor;
  • C - geometria roţilor dereglată.
  • În timpul mersului, autovehiculul tinde să devieze spre dreapta. Care este cauza?

  • A - jocurile din articulaţii depăşesc limitele admise;
  • B - presiunea în pneul din dreapta faţă este prea mică;
  • C - presiunea în pneul din stânga faţă este prea mică.
  • Cele mai frecvente pene ale motoarelor pe benzină sunt cauzate de:

  • A - instalaţia de aprindere;
  • B - instalaţia de iluminare;
  • C - sistemul de evacuare a gazelor arse.
  • Piesele cele mai solicitate în timpul funcţionării transmisiei sunt:

  • A - planetarele;
  • B - diferenţialul;
  • C - ambreiajul.
  • Griparea (înţepenirea) pistoanelor în cilindri se poate datora:

  • A - supraîncălzirii motorului, din cauza lipsei lichidului din instalaţia de răcire;
  • B - folosirii defectuoase a ambreiajului;
  • C - rulării cu viteză redusă, fără motiv întemeiat, pe timp de vară.
  • Circuitul de înaltă presiune al instalaţiei de alimentare a motoarelor Diesel are în componenţă:

  • A - pompa de alimentare, injectoarele şi conductele de legătură;
  • B - pompa de injecţie, injectoarele şi conductele de legătură;
  • C - pompa de alimentare, pompa de injecţie şi filtrele.
  • Care este rulajul la care se recomandă controlul bujiilor şi reglarea distanţei dintre electrozi?

  • A - 10000 km;
  • B - 15000 km;
  • C - 5000 km.